divendres, 16 de novembre del 2012

Clàudia Llop, Joies Polivalents

Ups! vaig tard!!! em tocava publicar ahir... espero que em perdonis... tant sorteig, tanta activitat i preparatius bijuteros pre-Nadal... em tenen entretinguda!!! Però no m'oblido de l'entrevista, així que encara que sigui amb una miqueta de retard reprenc les converses creatives :)  Avui tinc el plaer de presentar-te la Clàudia Llop, nascuda a Tàrrega fa 27 anys és una noia que, tot i la seva joventut, ja porta més de 8 anys dedicant-se a la creació de joies d'autor! Es considera una persona inquieta, lluitadora i alegre que ha viscut des de sempre en un entorn familiar creatiu i seguint la filosofia del ''fes-t'ho tu mateix'' (per als més cool seria el famoset DIY "Do It Yourself").


La Clàudia va estudiar Joieria Artística a l'Escola d'Art del Treball i Gemmologia a la Universitat de Barcelona i és, gairebé, graduada en Història de l'Art. Ja te'n parlaré un altre dia amb més detall però la Clàudia i la seva mare han obert Diseniam, un espai a Tàrrega per a nous dissenyadors. Compagina aquesta feina amb les fires d'artesania per diversos llocs de Catalunya i la venda directa de les seves peces en altres espais. Una noia ben ocupada! Però que ha trobat una estoneta per atendre les meves súper preguntes ;) A veure que et sembla! 
Quan va néixer la teva inquietud pel món de l'artesania i la joieria? 
Després d'acabar l'ESO vaig fer batxillerat artístic a l'Escola Ondara de Tàrrega, allí vaig tocar, d'una manera molt efímera, moltes disciplines com la forja, la ceràmica, l'escultura... Me'n vaig adonar que amb el què més gaudia era creant i jugant amb el que fos. En aquell moment portava rastes, piercings i m'encantaven les joies, i va ser amb el trebal de recerca de Batxillerat, que tractava sobre el Body Art, on vaig investigar sobre la magnitud del moviment i totes les seves manifestacions en diferents cultures.


Què representa per a tu crear? Què t'aporta? i què creus que aportes?
Com diu una bona amiga, crear és un procés on es pateix.... tot i que també és molt enriquidor. És el reflex d'un món interior. De fet, jo gaudeixo moltíssim perquè és la meva feina però també el meu entreteniment, i inconscientment, sempre conviu amb mi. M'ha passat moltes vegades que quan vull forçar que em ''sorgeixi'' alguna idea no hi ha manera que em surti, en canvi, quan estic fent alguna cosa que no m'interessa, és quan em ve de cop! Les classes d'art medieval eren ideals!! (riu).


Quines tècniques i materials empres?
Utilitzo sobretot pàtines aplicades sobre coure, tot i que també incloc el llautó, l'argent i els banys daurats. M'agrada molt també treballar amb gemmes i experimentar amb nous materials sempre que tinc temps.


Què creus que tenen les teves peces i que les caracteritza?
Els colors i les textures. I que disfruto molt fent arracades! Ara també m'estic centrant en fer joies combinables on es puguin afegir diferents peces, d'aquesta manera pots tenir 3 o 4 arracades en una. Però les meves joies van evolucionant constantment, així que pots trobar-ne de molts formats i estètiques diferents.

Per què creus que hauríem d'adquirir una peça teva? 
Perquè les faig amb molt de "carinyo" i il-lusió :) I a part, perquè són divertides i alhora elegants, són molt polivalents.
Què n'opines del món de l'artesania?
És un món apassionant i alhora difícil. Crec que estem vivint un moment de revaloració de tot allò fet a mà i que a nivell cultural, en uns llocs més que en d'altres, hi ha un rebuig globalitzat de la producció en cadena i els models estandaritzats. També el factor de la crisi hi juga en contra. Penso sincerament que estem vivint un revival de la filosofia de la Bauhaus, i que els nous mitjans de comunicació fan que la nostra feina arribi a molta més gent. Ara trobem molts serveis virtuals com botigues on line, blogs, webs, xarxes socials, newsletters... que ens aporten molts recursos que abans no existien.
Què trobes difícil d'aquest sector? Amb quines dificultats t'has trobat? Avantatges i inconvenients.
Les dificultats les vaig trobar des que vaig acabar els estudis. El camp artístic és més difícil en si que d'altres i te n'adones que els estudis només et donen una base sobre la qual seguir treballant. 


Això en totes les carreres eh, Clàudia ;) 
Sí... (riu) Per això vaig fer alguns cursets al Gremi de Joiers i vaig acabar fent Gemmologia. Llavors era molt joveneta i després de provar algunes fires sense gaire èxit, vaig veure que encara no era el meu moment. Els coneixements que em va donar cursar Història de l'Art i també el fet que em vaig anar definint com a persona, em van fer veure on havia d'invertir totes les meves forces. 
Els principis sempre són més difícils i has de provar mil fórmules i compaginar-ho amb mil coses. Sempre hi ha dificultats, sobretot arribar a final de mes! Però si insisteixes i creus en tu i la teva feina, és com tot, vas trobant on pots encaixar. A mi el món de les fires m'ha brindat conèixer gent molt maca que segueix la meva feina, d'altres dissenyadors i també botiguers amb qui comparteixes experiències i, fins i tot, el públic amb el qual més encaixes. Tot el que facis és un procés d'aprenentatge. Qui m'havia de dir a mi que acabaria obrint una botigueta de dissenyadors d'autor?!


Com t'agradaria que fos la ''Clàudia Llop joies'' ideal?
Això és millor no plantejar-s'ho, almenys per a mi. Jo vaig fent segons les meves possibilitats i gaudeixo de tot el que vaig aconseguint. Mai saps on et portarà la vida!
Ja ho pots ben dir!! :)
Com et veus d'aquí vint anys?
Vivint tranquil-la amb la gent que m'estimo i feliç amb el que faig... No demano gaire 

Una virtud...
Diria que les meves virtuds també poden ser defectes! Sóc molt autocrítica i insistent. 
Un defecte...
Sóc despistada sense remei 
Què et fa por?
No ser capaç de fer el que em proposo
El teu menjar preferit...
M'agrada quasi tot... però potser l'amanida d'alvocat!
Un programa de televisió...
No miro gairebé la tv
Una ciutat...
París i Florència a parts iguals!!
Dins el món de l'artesania admires a...
Joies > m'encanta l'estètica de Majoral, els aires ètnics d'Isabel Lamadrid, els òxids de Dawily, el gust de Jewelera... I d'altres com Maria Goti, Marta Sánchez, Arnald Climent, Anna Puig, Paula Watters...
 Il-lustració > Montse Llop, la meva mare i la millor il-lustradora del món!
Artesania i art en general > Unic & Co, Marian Reyes, Numon, Marina Granica, Edith Schaar...


Doncs fins aquí aquesta conversa amb la Clàudia! Clàudia, ha estat un plaer, espero que poguem anar seguint tota la teva evolució artística i que la botigueta i tots els nous projectes que sorgeixin vagin d'allò més bé! 
Si vols conèixer i seguir la feina de la Clàudia pots fer-ho consultat el seu web o a través del seu Fabebook. Per altra banda, si vols posar-te en contacte amb ella pots escriure-li també a través del correu electrònic: joies@claudiallop.com
Et recordo que fins diumenge encara pots participar al Sorteig de 5 entrades per anar al Creativa! Ens retrobem el dimarts amb més novetats. Que passis un bon cap de setmana! Jo me'l passaré fent ganxet amb el que aprendré demà al Taller de Ganxet XXL (en parlo AQUÍ), iupi! 

Si creus que aquests continguts són interessants, comparteix-los, recomana el blog, la pàgina de Facebook, escriu un comentari en aquest article, i fes córrer la veu!
Et necessito ;)

2 comentaris:

  1. M'agrada molt Laia! Endavant amb el blog :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Clàudia!!! ja aniràs informant de les cosetes que vas fent que les donarem a conèixer, eh? :) petonets i fins aviat!

      Elimina

Gràcies per llegir-me! Em deixes un comentari? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...