dimecres, 16 de gener del 2013

El Ganxet Enganxa! Ho sap molt bé L'Atelier de l'Obi

Després d'uns dies de descans, vacances, regals, encàrrecs i mil coses més, retorno al món de les converses. I volia que la primera entrevista de l'any fos una que de veritat s'ho mereix, no només per la paciència que ha tingut (fa dies que li vaig dir que li publicaria!) sinó perquè per fer el que fa... paciència se n'ha de tenir!! i molta! i gràcia també, eh! que si ets un maldestre... millor que et dediquis a fer... altres coses ;)
Avui és el moment de conèixer l'Esther de L'Atelier de l'Obi.


Ella és una lleidatana llicenciada en ADE que actualment és professora de matemàtiques a secundària. La seva passió per les llanes i les labors en general l'ha portat, a més a més, a crear juntament amb Flori Corretti del blog Some Chic Stuff un grup d'urban knitting o el que és el mateix, La Guerrilla del Gilda, un grup de reunió d'aficionats i aficionades a teixir amb llanes!

Però, què és exactament L'Atelier de l'Obi?
És una passió, una fugida dels problemes, de l’estrès, del dia a dia... l’Atelier és una devoció per la creació, per plasmar la imaginació en cada petita creació. No sóc jo sola, treballem la meva mare, la Carme, i jo, amb la qual cosa em fa compartir tota aquesta il·lusió amb una persona molt important per a mi. Creem en família ;) fins i tot el logo l'ha fet el meu germà! 

Quan va néixer i per què?
De petita la meva mare em ensenyar a fer ganxet i l’any passat amb dues amigues, l’Anna i la Marta, vam decidir fer un curs per aprendre a fer amigurumis... Em vaig engrescar i la meva mare va reprendre la seva passió per la mitja, el ganxet i les llanes. Així vaig aprendre a fer mitja jo també... vaig tornar a brodar, i a poc a poc vam veure que feïem cada vegada més coses. A la gent va començar a agradar-li el què creàvem i després de la primera comanda, vam pensar que no era mala idea!!!
Jo també penso que no ho va ser pas de mala idea! :) i per què vas escollir aquest nom?
L’Obi és el meu gatet, la meva altra devoció. Sempre que treballo ell és amb mi olorant les llanes, jugant amb els fils... quin millor nom que “El taller de l’Obi” si ell en forma part?

Quines tècniques de ganxet i mitja empres?
M’agrada provar sempre coses noves! Aprendre nous punts de ganxet o perfeccionar els amigurumis (m’encanten!!), de mitja amb dues agulles o amb les circulars, de brodat ja sigui en punt de creu, amb agulla màgica o tradicional. No pararia d’enumerar tècniques que vaig aprenent ;)

Quin tipus de llanes i/o fils són els teus preferits?
M’encanten tots! M’agrada que tinguin un tacte agradable, que els seus colors em cridin, que la textura sigui bona per treballar-hi... és tot un món! Entrar en una botiga de llanes i fils per a mi és... EL PARADÍS!!! 
Què t'inspira?
Tot!!! Sempre he estat molt observadora, i ara hi ha vegades que veig coses i penso: això ho puc transformar en un amigurumi, o quedaria perfecte en un brodat! O vaig per botigues i quan veig bufandes o colls o jerseis... em dic: “això ho podem fer nosaltres!”. Una inspiració constant és el PINTEREST... m’hi puc passar hores remenant... i m’apassionen les meravelles que hi vaig trobant!!

Quins són els teus moments ideals per teixir?
Ideals o possibles? jijijiiii ideals ho serien tots, a tota hora!! Però possibles són les nits, un cop s’ha acabat la jornada laboral... o els caps de setmana. Però et diré que si tinc mitja hora a casa, o un moment d’espera... em llenço a la labor començada.
Tens curiositat per aprendre alguna tècnica, material o disciplina nova?
Sí i tant!, hi ha tantes coses per aprendre! Ara mateix he comprat el ganxet tunisià que em crida molt l’atenció, vull posar-me també amb els mochi mochi (la tècnica 3d del punt!), enfeltrar la llana també és una disciplina pendent, posar-me seriosament amb l’agulla màgica i la tiwakina per a les que encara no he tingut prou dedicació, el món de la tapisseria també em crida... la meva wishlist de cursos no s’acaba mai... (riu)
Actualment estan retornant moltes artesanies i treballs tradicionals com fer ganxet, brodar, cuinar... com ho veus? Creus que és simplement una moda o que està passant per algun altre motiu? (crisi, política, etc.)
Jo crec que mai s’ha deixat de fer, jo fa molt anys que en vaig aprendre!! No crec que en cap cas sigui tema polític de tornar a fer “mis labores” a casa, perquè les dones, les noies joves i no tan joves, surten al carrer a fer labors, comparteixen aquests moments amb altra gent!! No estan tancades a casa! Quan vam crear la Guerrilla del Gilda ho vam fer amb aquesta intenció, que sortissin al carrer a compartir el què saben fer amb altra gent que té les mateixes il·lusions.
Amb les teves creacions quin objectiu tens?
Gaudir!! És el nostre màxim objectiu! Que quan et facin una comanda tinguis ganes de posar-t'hi, d’aconseguir aquell producte tal i com l’espera la persona que t’ha fet l’encàrrec. El somriure i la il·lusió del receptor de les nostres creacions és el més important. En cap cas, l’entenc o entendré com un negoci, llavors deixaria de ser una passió per convertir-se en una obligació, i obligacions ja en tinc moltes!
Quina de les peces que fas és la teva favorita?
No en puc triar una! Són creacions pròpies, cadascuna amb un sentiment... a un mare li pots fer triar quin dels seus fills estima més?
Ja l'escullo jo! :p L'Esther s'ha fet un súper capçal de llit amb trapillo! Pots veure el procés aquí.
Per què hauriem d'adquirir una peça de L'Atelier de l'Obi?
Perquè estan fetes amb la màxima estimació possible, amb il·lusió, pensant en la persona a qui va destinada. A més, no hi haurà MAI dues peces iguals de l’Atelier, per tant, tenen ànima pròpia!
Què n'opines del món de l'artesania?
Hi ha de tot com a tot arreu, no és el món de les meravelles on tot és perfecte, perquè també hi ha gent que no encaixa amb els nostres ideals del handmade. Hi ha gent en aquest món per simple afany econòmic, per fer negoci únicament, llavors considero que no hi posen tota la màgia a les seves obres, perquè com t’he dit abans se’ls ha convertit en una obligació. D’altra banda hi ha gent que gaudeix i s’apassiona com nosaltres!
Què trobes difícil d'aquest sector? Avantatges i inconvenients
És difícil que la gent conegui el què fas, hi ha molta gent que sap fer coses i quan aquestes tenen un nom... és impossible posar-t’hi al costat. Però l’important és aprendre de les cracks del "mundillo", perquè n’hi ha moltes que comparteixen tant com poden i això és d’agraïr. 

Com t'agradaria que fos l''L'Atelier de l'Obi'' ideal?
Ja ho és! Per mi compleix les meves expectatives, em fa gaudir i de moment puc anar fent encàrrecs molt i molt especials que és el més important.
Com et veus d'aqui 20 anys
Ampliant l’Atelier amb una generació més de teixidores ;)

 
Una virtud La il.lusió que poso en les coses que faig 
Un defecte l'excés de responsabilitat
El teu color preferit el rosa! ho havíeu dubtat?
Un llibre m'encanta llegir! no en puc triar un! però m'agrada molt la novel.la gràfica.

Un somni veure feliços als meus
El teu dinar o sopar ideal les llenties de la mama i la lasanya del meu home
Dins el món de l'artesania admires a... la Flori de Some Chic Stuff, a la Laura Ameba, a la Begoña de Louis et moi, a la Gemma Adeva de Wasel Wasel, a Marisa de KraftCroch, a LalalaToys, a la Cristina de oh!villo, a la Vanesa de Showbiz, a la Laura de Nido de Abeja, a l'Aida de Coracolores... i a totes les teixidores anònimes que fan veritables meravelles i no necessiten publicar-ho enlloc ;)

Doncs fins aquí l'entrevistesta d'avui, gràcies Esther per l'estoneta dedicada i espero que ens mantinguis al dia de tot el que vas fent, eh? Ah! i et recordo que si vols posar-te en contacte amb ella i veure més cosetes de les que fa amb la seva ''sòcia'', la Carme, pots consultar el seu blog, també la pàgina de facebook o el Pinterest.

ACTUALITZACIÓ:C 
Per altra banda, aprofito la temàtica que estem tractant, ja que aquest post va sobre el ganxet, per comentar-te, si no ho has vist per facebook que fa dies que ho anuncio, que estem ja a la recta final de les inscripcions del TALLER D'AMIGURUMI que farem el proper cap de setmana. Hem organitzat dos grups, el primer serà dissabte 19 de gener de 16 a 20h i el segon diumenge 20 de 10 a 14h del migdia. Serà a l'estudi de fotografia Genaro Massot, al Gran Passeig de Ronda 166 i la professora encarregada d'ensenyar-nos un munt de cosetes interessants serà la Judit Solans. Té un preu de 32€ i... res més! Si estas interessat/da en venir-hi i vols fer la reserva de la teva plaça o tens qualsevol dubte més, escriu-me a craftandartists@gmail.com i acabem de concretar :))  



Si creus que aquests continguts són interessants, comparteix-los, recomana el blog, la pàgina de Facebook, escriu un comentari en aquest article, i fes córrer la veu!

Et necessito ;)

6 comentaris:

  1. Mil gràcies per la entrevista i per com ha quedat tot el post, m'encanta!! he fet coses eh! vist així... jiji!!! Gràcies a tu per la feina que fas!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! gràcies a tu per la paciència!!! la veritat és que si que has fet cosetes, si!! jeje no se si al blog et queda alguna foto que no estigui aquí :p Vaig pensar que com hi havia bastant text millor intercalar-hi bastantes fotos. Apa! ara a seguir! que per la propera entrevista has de tenir coses noves fetes! ;) fins aviat! ptns

      Elimina
  2. és genial tot el que fa i és una gran amfitriona de la guerrilla!

    ResponElimina
    Respostes
    1. guapiiiii gràcies!!! jiji!! i tot el què em queda per aprendre!!! ;) besitos!

      Elimina

Gràcies per llegir-me! Em deixes un comentari? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...