dimecres, 13 de febrer del 2013

Banksy i Exit Through the gift Shop

Fa uns dies vaig veure que anunciaven per TV3 un nou documental del programa Sense Ficció, aquell no és que especialment em cridés l'atenció perquè ho vaig sentir de passada, i em va provocar una estranya sensació, potser per això no se per què (no sempre ho miro) però vaig acabar mirant-me'l de principi a fi. I m'hi vaig quedar ben enganxada! 
El tema que tractava? l'art de carrer, els grafits, i més concretament la vida de molts ''grafiteros'' entre ells l'espectacular Banksy i la curiosa relació que s'estableix amb Thierry Guetta.



Coneixes a Banksy? jo dono les gràcies a aquest documental per haver-me donat a conèixer la seva fantàstica obra, sí, potser sóc ignorant, però ja et puc dir que sé qui és!!! :) S'ha fet molt popular en els últims anys, i no m'estranya, és fresc, crític, original, divertit... A més, aquest documental va estar nominat com a Millor Documental als Òscars 2010 i també nominat als BAFTA com a Millor debut d'un autor britànic.


I he pensat que era una informació que havia de compartir, així que aprofito aquesta entrada per decobrir-te Exit through the gift shop, aquest fantàstic documental (si és que no l'has vist!), realment em va encantar!
Reprodueixo el text que acompanya la presentació del documental directament del web de Sense Ficció, crec que ho expliquen de meravella ;)

“Sense ficció” estrena aquest aclamat documental sobre una de les figures clau de l’art de carrer: l’artista de grafiti britànic Banksy. El resultat és un film provocatiu que parla de com viure al marge de la llei, de camaraderia i, també en certa manera, d’incompetència i d’ingenuïtat artística en el mercat de l’art. Sorprenent, divertit i absurd, “Exit through the gift shop” és un conte de fades modern i de carrer que ofereix un punt de vista irònic sobre què és l’art modern, al mateix temps que planteja qüestions de fons al voltant de la fama artística i de la cotització dels artistes.

Thierry Guetta és un francès que viu a Los Angeles. I té una única obsessió: enregistrar-ho tot amb la seva càmera de vídeo. A poc a poc, i de la mà del seu cosí, es va introduint en el món de l’art urbà. Fins que, sorprès pels titulars de mitjans de comunicació que parlen de l’obra d’un artista urbà revolucionari, es planteja arribar a descobrir qui s’amaga darrere del sobrenom “Banksy”, un dels artistes de carrer més reconeguts. Guetta no només arribarà a trobar el seu anhelat artista, sinó que, amb ell, enregistrarà alguns dels moments estel•lars de la seva obra. Inspirat pel mateix Banksy, Guetta intentarà convertir-se ell mateix en un artista de carrer. 

Una de les curiositats d’aquest documental, polèmic i transgressor, és que als títols de crèdit oficials no hi apareix cap director ni guionista. Només hi consta: “Un film de Banksy”."
 


Te'l recomano de totes totes, no només perquè és molt divertit de veure, sinó perquè coneixeràs vertaders artistes de l'street art amb unes obres genials!! A partir d'ara mirar les parets de la teva ciutat o poble ja no serà el mateix! I és més, veure aquest documental et farà ballar el cap una mica, com a mínim a mí m'ha fet reflexionar profundament sobre molts aspectes. 
Obro debat! si el veus i vols dir-me què t'ha semblat estaré encantada de compartir opinions! ;) 

Pots veure el vídeo doblat al català AQUÍ.
Si pel que sigui no funciona te'l penjo a continuació subtitulat al castellà:


QUE EN GAUDEIXIS!! :)  

si estàs interessat/da en rebre la nostra Newsletter amb tota l'actualitats d'activitats i tallers, etc. que organitzem pots inscriure-t'hi omplint aquest formulari
I si vols que tots els articles del blog t'arribin al correu electrònic també t'hi pots apuntar (omple el requadret de la columna de la dreta, a dalt).



Si creus que aquests continguts són interessants, comparteix-los, recomana el blog, la pàgina de Facebook, escriu un comentari en aquest article, i fes córrer la veu!


Et necessito ;)

4 comentaris:

  1. Ostràs! gracies per compartir-ho Laia.Fa molt bona pinta, no ho sabia que havien fet aquest documental... ho miraré.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!! primer de tot, gràcies pel comentari! ;) i en segon... per mi també va ser una gran descoberta!! mai és massa tard! si el mires comenta'm que t'ha semblat!
      petonets i fins la propera

      Elimina
  2. A mi m'havien parlat d'aquest "grafitero" a la carrera, deixo el documental a la llista de coses per fer!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. hola Sarah! gràcies pel teu comentari! :) ah si? a la carrera te'n van parlar? i escolta, en quina assignatura era? ara tinc curiositat jo jejej
      petonets i no tardis en veure'l!! ;)

      Elimina

Gràcies per llegir-me! Em deixes un comentari? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...