diumenge, 3 de març del 2013

Fi de Festa i Ressaca post Animac

Ressaca post Animac, t'explicava en el post de l'altre dia que ja havia començat una nova edició, es veu que hi han passat més de 23.000 visitants! enhorabona, no?? tu hi has anat? què t'ha semblat? jo l'he gaudit, la veritat :)
Dijous volia anar a la inauguració però per temes diversos finalment vaig haver d'ajornar la meva estrena ''animaquil'' particular dissabte nit, uns quants curts no aptes per a menors em van treure el cuquet de les meves ganes de veure pelis i curts sense parar.


Divendres ja m'hi vaig posar de ple i vaig tastar la secció Animac Cartoon, nova d'enguany, dedicada als dibuixos animats de televisió, uns quants capítols inèdits de Hora de Aventuras, vaig seguir amb una pel.licula interessant de veritat, Tito on Ice, un treball en el qual el seu director Max Anderson i el creador de còmic Lars Sjunnesson pretenen donar difusió a Bosnian Flat Dog, llibre de Max. Amb aquest objectiu es passegen pels països de l'antiga Iugoslàvia amb una mòmia del Mariscal Tito en un refrigerador, a través d'aquest personatge van descobrint l'escena indie cultural post-iugoslava, records de la guerra, vivències, recuperació, esperança, souvenirs curiosos, pintures i grafits en llocs inesperats... tot guarnit amb diverses animacions fetes amb cartró que t'ajuden a il.lustrar (mai més ben dit) i entendre la història. La veritat és que la realitat pot ser més estranya que la mateixa ficció!


 Després vaig seguir amb una secció de curts, en la meva opinió millors que els que havia vist divendres a la nit, la veritat és que alguns els vaig trobar boníssims i divertits, com per exemple Fresh Guacamole de PES (si clisses sobre l'enllaç el podràs veure!!), que ha guanyat el premi del públic al millor curt (mira'l!!). Una mica de sopar i tornem-hi! per acabar la jornada de dissabte vaig veure la pel.lícula que va inaugurar l'edició d'enguany de l'Animac, A Liar's Autobiography: the Untrue Story Of Monty Python's Graham Chapman, una biografia real i fictícia sobre la vida d'un dels membres dels Monty Python, Graham Chapman, dirigida per Bill Jones, fill de Terry Jones, un dels membres del famós grup còmic. Potser se'm va fer un pelet llarga, però s'ha de reconèixer el treball que té, d'animació, d'ingeni, i de muntatge, m'alegro d'haver-la vist :)


I avui... recta final, també bastant intensiu! He estat present en una conferència sorpresa que s'ha organitzat on he pogut sentir Nico Matji, productor executiu de la pel-lícula Tadeo Jones, que ens ha explicat com va néixer i crear-se i les peripècies i trifulgues que van haver de viure per aconseguir dur a terme el llargmetratge multipremiat. Com un somni pot fer-se realitat i se't poden obrir portes amb oportunitats inimaginables com a recompensa de la feina ben feta, de la qualitat.


Més sessió de curts amb el Cartoon d'Or, amb regust de cloenda, però abans parlaments de les autoritats, agraïments, acomiadaments. Tot seguit, els més cinèfils ens hem quedat a veure la última sessio, i t'he de confessar que m'he quedat una mica trista després de veure La tumba de las luciérnagas, el film que ha tancat el festival. Súper bona peli del director Isao Takahata, creador del prestigiós estudi d'animació Studio Ghibli, realment està molt ben feta, però és dura, molt dura, m'ha deixat un nus a la gola, a l'estòmac i a tot arreu que he hagut de treure amb algunes llàgrimes, i no sóc la única de la sala que ho ha fet! I no et pensis...he tornat a casa ben moixa i ara, una que és sensible encara hi pensa :(


Fins aquí la meva experiència d'aquest Animac 2013! Per a l'edició de l'any que ve m'agradaria poder assistir a algunes de les sessions matinals i de tallers, i conferències amb els directors i creadors, pot ser interessant! I evidentment, si l'agenda ho permet, continuar amb les llargues sessions de visionats, curt rere curt i peli rere peli, perquè quatre dies d'animació de qualitat no es poden desaprofitar! ;)

I com a conclusió em quedo amb la idea que... els somnis i les il.lusions es poden fer realitat, s'aconsegueixen, però perquè la sort vingui a tu, t'ha de trobar treballant! així que... a posar-se les piles! ;) 

Ah! si estàs interessat/da en rebre la nostra Newsletter amb tota l'actualitats d'activitats i tallers, etc. que organitzem pots inscriure-t'hi omplint aquest formulari


I si vols que tots els articles del blog t'arribin al correu electrònic també t'hi pots apuntar (omple el requadret de la columna de la dreta, a dalt).


Si creus que aquests continguts són interessants, comparteix-los amb els teus amics! També pots recomanar el nostre blog, seguir-nos a la pàgina de Facebook, i... si escrius un comentari amb la teva opinió, t'estaré molt agraïda! :)

1 comentari:

  1. Uaaaaaau!! no sabia que donés per a tant l'animac!! l'any que ve avisa'm tu que hi estas posada! jeje

    ResponElimina

Gràcies per llegir-me! Em deixes un comentari? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...