dilluns, 3 de març del 2014

Crònica d'una Mostra (Segona Part)

La Gala dels Òscars d'ahir m'ha fet recordar que tenia un article a mig escriure i que encara no havia publicat. I parlant d'Òscars, què t'han semblat els premiats? hi estàs d'acord? jo volia que Leonardo Dicaprio guanyés l'estatueta al millor actor, just aquest cap de setmana vaig veure El Lobo de Wall Street! em va agradar! En fi, un altre any serà que el noi s'ho mereix! ;)
Foto més twittejada de la història que es van fer diversos actors


ahir a la gala. Font: Vogue






I al tema, en el l'últim post t'explicava les meves reflexions, potser una mica polèmiques, sobre el festival Animac. He observat que l'ha llegit bastanta gent però per sorpresa meva, i no sé perquè m'estranya, no t'has atrevit a comentar. Crec que potser t'ha fet por, i des d'aquí vull comentar-te que m'agradaria saber la teva opinió en general sobre alguns dels aspectes que vaig explicar, no passa res si no vas assistir a la Mostra d'Animació per poder-ne opinar, estic segura que d'actituds així te n'has trobat mil. Per això m'interessa, per saber què en penses ;)
Dit això, i ja que fa una setmana que es va acabar la Mostra, aquest post el vull dedicar a explicar-te els aspectes que em van fascinar de La Mostra, perquè de fet com cada any va ser fantàstic! (a part de la cloenda hehehe). En resum puc dir-te que em va semblar molt interessant i en vaig sortir amb ganes de repetir l'any vinent i de poder assistir a més projeccions i activitats, principalment en les què hi intervenen els propis professionals, crec que és molt enriquidor. Em vaig endinsar en mons fantàstics i vaig poder entrar en la ment de persones que realment tenen una imaginació desbordant, fascina observar tècniques diverses, descobrir històries, músiques, colors i textures... Submergir-te en una altra realitat i anar saltant d'una en una altra durant escassos minuts de ''curts'' o uns quants més en llargmetratges. Potser palpar tota aquesta imaginació, fantasia i realitats irreals, o no, són el que fan que m'atregui l'animació. 


Si he de fer un resum el que més em va agradar del que vaig veure és la conferència que dissabte van fer els anglesos Ben Bocquelet i Mic Graves, creador i director respectivament de El asombroso mundo de Gumball, una de les sèries més originals i atrevides de Cartoon Network. Em va agradar l'entusiasme que transmetien, sobre tot el seu creador, el sentit de l'humor i les ganes de fer coses. A part que em va semblar molt i molt interessant veure el pas a pas de com creen la sèrie,  Sabies que per fer un capítol poden tardar fins a tres setmanes? Veure arxius i documents que empren per treballar, tot el procés que segueixen, i fins i tot poder veure un capítol inèdit, no emès encara per la televisió ''The job''. Em va encantar!!!
Hi va haver moltes altres sessions interessants, com per exemple les creacions del també anglès Chris Shepherd o els curts d'aire vintage de Jiří Barta, potser amb un rerefons una mica tètric, però amb una àurea d'autenticitat i genialitat brutals. T'amplien la visió, la ment i les idees, veus que pots crear tot allò que el teu cap pot imaginar, i aquesta sensació realment és màgica, voler és poder! M'hagués agradat anar a alguna sessió més i també vaig trobar molt interessants les sessions de Networking i conferències amb els professionals.
I per acabar, la cloenda, on no tot va ser negatiu (hehehe!) es va donar a conèixer el curt guanyador per votació popular, va ser un curt genial, Premier Automne, de Carlos De Carvalho & Aude Danset, jo l'havia votat!! :D 
Així que per acomiadar aquest breu article et deixo amb l'esmentat curt, que en gaudeixis! ;) 





2 comentaris:

  1. Doncs jo no he anat mai a l'Animac, però me n'has fet entrar ganes!!! A veure si el proper any m'ho puc muntar i m'hi escapo alguna sessió!!!!
    Gràcies per compartir les teves impressions amb nosaltres!

    ResponElimina
    Respostes
    1. hehhe gràcies Sònia pel comentari! :) i a veure si és veritat que el proper any ens veiem a l'Animac! ;)
      petonets

      Elimina

Gràcies per llegir-me! Em deixes un comentari? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...